"Салам алейкум!", провиква се Омар на влизане в Джамията на светлината - първия мюсюлмански храм на Рио де Жанейро, разположен в северната част на града, чието изграждане почти приключва.
Това са малкото думи, които Омар може да каже на арабски, и затова той продължава разговора на португалски с
другите богомолци, които като него са предимно бразилци, приели исляма в най-голямата католическа страна в света.
"Открих в исляма всичко, което винаги съм търсил. Срещнах Бог такъв какъвто е, а не какъвто е според
интерпретациите", признава този 34-годишен специалист по графичен дизайн, застанал до съпругата си Алесандра Фрия, която след приемането на исляма вече се нарича Фатима и носи ислямско було.
"В началото майка ми умираше от срам, когато трябваше да излиза навън с мен. Носех ислямското було, за да подчертая, че вече съм мюсюлманка, че вече напълно съзнателно съм избрала да бъда част от едно малцинство", казва Фатима.
В действителност в Рио човек много по-често може да срещне жени с оскъдни бикини в крайбрежните квартали, но да се види забулена от глава до пети жена е рядкост, посочва БТА.
Омар и Фатима следващата година ще отидат в Саудитска Арабия, за да учат арабски благодарение на стипендия, отпусната им от саудитското правителство.
В Рио имало петстотин мюсюлмански семейства, от които 85 процента са бразилци, приели исляма без да имат никакви арабски корени.
Парадоксалното е, че след атентатите от 11 септември 2001 г. в Бразилия се породи интерес към исляма и много хора решиха да сменят вярата си, разказва Пауло Пинту, специалист по исляма в университета Флуминезе.
"Първоначално ислямът се възприемаше като нова форма на съпротива", допълва специалистът.
Но една сапунена опера - сериалът "Клонинг" - чиято премиера беше три седмици след атентатите от 11 септември, стои всъщност в основата на любовта на бразилците към исляма.
"Действието в популярния сериал "Клонинг" се развиваше в Мароко и филмът представяше Ориента в положителна светлина, а мюсюлманските герои в него бяха добронамерени", припомня Пинту.
"Човек е склонен да вярва, че бразилската култура със своята чувственост и освободеност противоречи на правилата на исляма. Но в действителност в бразилската култура има много консервативни правила, в това число и правилата за сексуалността. Достатъчно е човек да си спомни, че в Бразилия евангелистките движения имат голям успех", казва още Пинту.