"Да възстановим честта" бе мотото на митинга на водещия Глен Бек (на снимката), който той организира пред Мемориала на Линкълн във Вашингтон.
Известни с агресивните си коментари - и много популярни сред консервативните американци - водещи като Ръш Лимбоу и Глен Бек, директно говорят, че президентът Обама е расист, ненавиждащ белите, и че републиканците са "потиснато малцинство", нуждаещо се от "движение за граждански права", защото членовете на тази група са започнали доброволно "да сядат в дъното на автобуса" и "да се страхуват от кучетата и водните струи на пожарните".
Десницата изпълни пространството, което традиционно е било символ на протести за граждански права и срещу войната във Виетнам.
Някои бели американци се чувстват изключени не само от достъпа до висше образование (заради специалните стипендии за малцинства), но и от поп културата. Лицето на Америка се е променило толкова много, че огромна част от звездите и героите на нацията са цветнокожи. Вероятно затова расовото напрежение се усеща повече сред възрастните бели, родени и израсли в свят, където всички герои на нацията са били само бели.
"Самото определение за това какво означава да си американец преминава през дълбока промяна. Повече не можем да приемаме безусловно, че ние, белите, сме по презумпция описанието на това кой е американец"А какво означава да си бял в Америка?"
На него се опитват да дадат отговор курсовете, изследващи ролята на белите в различни периоди от историята на страната. Мат Рей, който подготвя такива лекции, обяснява, че десетилетия наред белите американци са се възприемали изключително като индивидуалности, но не и като членове на расова гупа. Нещо повече - белите са се обиждали, когато ги критикуват, че гледат на света като представители на бялата раса.
Участниците успяха да привлекат да говори от трибуната и племенницата на Мартин Лутър Кинг. Това стана от почти същото място, където той бе произнесъл прочутата си реч "Имам една мечта". Присъствието на Алведа Кинг създаде усещане, че протестът е от ранга на движението за граждански права на чернокожите в Америка.
Рей обаче посочва, че тревогите на белите не са нещо ново - имало ги е и през ХІХ век по време на бунтовете на робите, и през последвалите десетилетия на сегрегация. "Белите никога не са се чувствали напълно сигурни в положението си на мнозинство. Казват, че е самотно да си на върха, но също така е и неприятно, защото живееш в постоянен страх да паднеш от там."
Все повече американци са изправени пред въпроса "Какво е да си бял в Америка?".
Има още гледни точки към случващото се. Едни смятат, че става дума за религиозно, а не за политическо движение сред белите. Други - че това е реакция срещу левичарството и "непопулярната либерална експанзия" на администрацията на Обама. Трети - че се пропуква тезата, че мултикултурализмът и расовото разнообразие дават сила на обществото - напротив, толкова смесени общности са склонни да бъдат подозрителни към заобикалящите ги, да очакват най-лошото и да се самоизолират, да имат по-малко приятели, да правят по-малко неща заедно.